5 marca oficjalnie został potwierdzony typ Lekkiego Transportera Opancerzonego (LTO) jaki mają otrzymać policyjni antyterroryści. Będzie to Tur VI firmy AMZ Kutno S.A. Wozy zostaną rozdysponowane pomiędzy poszczególne garnizony.

 

Zgodnie z obowiązującymi obecnie założeniami polska Policja powinna dysponować łącznie 35 transporterami opancerzonymi (TO) i lekkimi transporterami opancerzonymi (LTO). W ostatnich dekadach inwestycji w tym zakresie nie było jednak zbyt wiele. Po niesławnych wydarzeniach w Magdalence w 2003 r. zapadła wprawdzie decyzja o zakupieniu sześciu lekkich maszyn typu Dzik-1 AT od AMZ Kutno, ale ostatecznie pozyskano je tylko dwie.  Oprócz tego w służbie pozostają stare sowieckie kołowe transportery opancerzone BTR-60.

Może Cię zainteresować:

Czwarty i piąty Black Hawk dla Policji?

Czwarty i piąty Black Hawk dla Policji?

5 marca oficjalnie został potwierdzony typ Lekkiego Transportera Opancerzonego (LTO) jaki mają otrzymać policyjni antyterroryści. Będzie to Tur VI firmy AMZ Kutno S.A. Wozy zostaną rozdysponowane pomiędzy poszczególne garnizony. Czytaj dalej

Dialog techniczny mający na celu zmianę tej sytuacji rozpoczął się jeszcze w roku 2015, a postępowanie rozpoczęto 9 października roku ubiegłego. Planowano pozyskanie ośmiu nowych LTO, z których dwa mają być wyposażone w rampę szturmową. Na zakupy Policja planowała wydać do 31 mln PLN.  Do rywalizacji stanęły dwa podmioty: konsorcjum Franz Achleitner Fahrzeugbau und Reifenzentrum wraz z niemieckim Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV), mające w ofercie dwuosiowe pojazdy Survivor R o maksymalnej dopuszczalnej masie 15 t i zdolny do przewiezienia 10 osób plus 2-osobowa załoga; i polska firma AMZ-Kutno S.A. z – jak się dzisiaj okazuje – Turem VI.

Może Cię zainteresować:

Policjanci z Radomia i Nowego Sącza otrzymali kamery osobiste

Policjanci z Radomia i Nowego Sącza otrzymali kamery osobiste

5 marca oficjalnie został potwierdzony typ Lekkiego Transportera Opancerzonego (LTO) jaki mają otrzymać policyjni antyterroryści. Będzie to Tur VI firmy AMZ Kutno S.A. Wozy zostaną rozdysponowane pomiędzy poszczególne garnizony. Czytaj dalej

Polski wóz jest konstrukcją mniejszą, o dopuszczalnej masie całkowitej do 8,5 tony. Może przewozić dziewięć osób i kierowcę. Co ciekawe obydwie przedstawione oferty były wyraźnie tańsze od założonego budżetu i wynosiły: 25 mln PLN w przypadku propozycji polskiej i 24,75 mln PLN w przypadku austriackiej. Jak widać kryterium ceny, dominujące w polskich przetargach, a w tym przypadku stanowiące aż 60 proc. ocenyzostało potraktowane bardzo poważnie (oprócz tego pod uwagę były brane: specyfika urządzeń do montażu/demontażu platformy szturmowej – 25 proc., samouszczelniające się zbiorniki paliwa – 11 proc., czujniki do parkowania – 2 proc. i sterowane z wewnątrz elektrycznie lusterka – 2 proc.).

Może Cię zainteresować:

Bell 407GXi śmigłowcem patrolowo-obserwacyjnym Policji

Bell 407GXi śmigłowcem patrolowo-obserwacyjnym Policji

5 marca oficjalnie został potwierdzony typ Lekkiego Transportera Opancerzonego (LTO) jaki mają otrzymać policyjni antyterroryści. Będzie to Tur VI firmy AMZ Kutno S.A. Wozy zostaną rozdysponowane pomiędzy poszczególne garnizony. Czytaj dalej

Wyboru oferty AMZ Kutno dokonano w grudniu ub.r. Motywowano go to nie spełnianiem przez oferującego niższą cenę oferenta zagranicznego „warunków technicznych” co biorąc pod uwagę chociażby różnicę w masie obydwu pojazdów nie musi dziwić. Kontrakt został podpisany 31 stycznia 2019 r. Maszyny, zgodnie z wymaganiami zawartymi w przetargu, mają zostać dostarczone w dwóch partiach: do 19 grudnia 2019 r. (pięć w tym dwie z rampami) i do 17 grudnia 2020 r. ostatnie trzy. Wszystkie LTO mają być wykorzystywane przez policyjnych antyterrorystów z Biura Operacji Antyterrorystycznych Komendy Głównej Policji (BOA), a także Samodzielne Pododdziały Antyterrorystyczne Policji (SPAP) na terenie kraju. Zgodnie z najnowszymi wiadomościami nt. dyslokacji poszczególnych Turów VI, dwa mają znaleźć się na wyposażeniu garnizonu mazowieckiego i po jednym w garnizonach: zachodniopomorskim, pomorskim, dolnośląskim, podlaskim, śląskim i małopolskim. Inwestycja w lekkie transportery opancerzone wydaje się być zaledwie pierwszym elementem wymiany generacyjnej wozów tego rodzaju w Policji. Na zmienników czeka jeszcze ponad 20 pojazdów w tym cięższe transportery opancerzone.

ms, fot. Mateusz Zielonka